måndag 29 december 2008

Uschdå...

Idag då jag utförde min dagliga städning
hos kaninerna, så kom en mus ilande i T's
bur, över till N's bur. Kaninerna verkade
då inte bry sig lika mycket som jag. De
blev nog mer rädda för mig då jag slog,
stampade och "huschade" åt den. Orädd
mus, den måste ju vara heldum!




Så har jag snabbt provsytt lite åt Elliott,
av ett par byxor jag hitta i skåpet ikväll.
Tror jag ska sy en sån åt honom, med lite
små ändringar, lite för bred mellan benen
och så ska det ju inte va band utan tryck-
knäppen.



Sen blev det tröttsamt att vänta medan jag
gjorde inställningar på kameran, blixt eller inte
blixt.. Men så blev den under, måste ju
förlängas så man får den knäppt på magen.
Eg. ska de väl knäppas på ryggen, men jag
ska göra en som knäpps på magen till att
börja med.

4 kommentarer:

fotobloggen sa...

jo tack, lite nöjd e ja :) tror nog ja får jobba lite på modellen (o sy fint) innan jag vågar sy åt nån annan. Men kanske de sku va en ide att börja sy hundkläder..? hmm..

C sa...

Fiiin! Kan man lämna in en beställning på en sån? =)
Samma storlek borde väl passa min cavalier?

fotobloggen sa...

jo tack, lite nöjd e ja :) tror nog ja får jobba lite på modellen (o sy fint) innan jag vågar sy åt nån annan. Men kanske de sku va en ide att börja sy hundkläder..? hmm..

C sa...

Fiiin! Kan man lämna in en beställning på en sån? =)
Samma storlek borde väl passa min cavalier?