torsdag 10 september 2009

Glas i kras..


..igen. Våra gamla fönster har
vinden tagit, inte alla men några.







Nu har jag äntligen fått på bild de
saker som jag köpt, hämtat, fått
under den senaste tiden. Här är
några... En låda.






En sån som man gjorde tegel-
stenar i förr. Den ska jag ha
som hylla. En sten som fammo
gjort tog jag hem också.
Hon har skrivit sitt namn
på den, Ilta, om nån undrar
vad det står.






Gamla fönster, 2 av varje.












Hus uppdatering. Kaklet har kommit
i veckan. Får se vartefter hur det ser ut.







Golvet ser i alla fall ut så här. Det
som kommer under panelen satte
M dit idag. Plattorna är en och en,
han tyckte det skulle bli roligt att
lägga hela golvet... Eller, inte...






Bastun och badrummet är inklätt i öh... folie..?!
Typ... Eller folieliknande i alla fall. Ja e inte så
bra på sånadär namn på olika
byggmaterial....









Och igår försvann vår ytterdörr och fönstret.
Nu dammar det in ordentligt från alla håll..
Mysigt...

1 kommentar:

C sa...

"Lådan" är en 5 liters kappa som man sålde potatis i på torget förut! Det behövdes en skild stämpel på den så att den var korrekt, det var en man som kontrollerade dem och satte stämpel på. Jag har gjort en kappa i slöjden och fått den stämplad. Den har jag köksredskapen i vid spisen. =)