måndag 7 september 2009

Svampigt


Har varit hela helgen i Närpes. Efter
att ha rotat runt i alla gamla uthus
(vindar) och varit på matmässa, blev
det skogen och svampplockning på
lördagen.





Nami!








Lördagens skörd.







Fy, fy, fy...! Älgfluga. Vet inte vad det
är men de dras till mig på nåt sätt. Hade
massor på mig hela tiden, det var typ det
ända jag kunde koncentrera mig på.. Nä.
Nästan. (Dessutom hade jag en i örat redan
då vi sökte efter gamla saker hemma..)






Söndag, mera plockning och mera flugor!
ÅH! Men jag var så inpackad i nät, så
jag hittade själv inga svampar, här har nån
hittat åt mig...







Dagens skörd.                                                       1..



..2..








..och ½! Om det ändå skulle bli lika
mycket efter att man förvällt dem..










3 kommentarer:

fotobloggen sa...

Jaa, det e gott! E inte heller så duktig, förutom kantareller och trattisar (vilka jag själv inte ser, hittar) så e nog kunskapen dålig.

Bitte sa...

Va mysigt med svampar! Jag kan tyvärr inget alls om den biten, fast jag kan saker om fåglar och mossor. Smörstekta kantareller tycker jag mycket om, gött gött!

Anna-Karin sa...

Så du har hittat trattisar i år? Jag har förgäves letat trattisar på ett ställe där jag hittade massor ifjol. :( Tänkte om de inte hade hunnit komma fram än, men det är då inte det... Det är nog trevligt med svampar, det är också kantareller och trattisar för min del och ibland en och annan rynkad tofsskivliing.