lördag 19 september 2009

Tick, tack, tick, tack..

För några dagar sen åkte vi runt och sökte våtrumsmatta. Fy vad de e fula! Men köpte
en rulle resttapet (med röda blommor) 3 €
och tog en bit av en säkert 10 * dyrare tapet.
Det blir att använda den "röda", i tvättstugan
under väggskåpen. Så detaljerna där får bli
i rött. Det blir bra!





För övrigt har de senaste dagarna gått
åt till att plocka ihop och prissätta saker
till loppis, några lådor blev det...



..och några korgar.






Handlat lite både på loppis i Smedsby
och i Kvevlax har jag hunnit. Brickor,
brickor, brickor (och ikväll köpte jag
sprayfärg), så nu blir det att måla och
trycka. Röda kaffekoppar hittade jag
också, mer till samlingen.





Bastun e panelad. Riktigt snyggt. Fast
här ljuger nog färgen. Riktigt så här ser
den inte ut. Men nu är det bara golvet
kvar och nåt att sitta på..






Duschen e kaklad. Också det riktigt
super. Nu har vi lite olika åsikter om
fogmassan som kommer runt stenarna.
Vit som till plattorna eller mörkgrått som
till golvet..? Hmm...




Idag då jag kom hem hade nån städat.
Tänk om det alltid var så, man far på
jobb å då man kommer hem är det
städat, sakerna står fint där de ska...
Funderade en stund varifrån färgen på
golvet kommit, vad de gjort då..







..det tog en timme sen kom jag på det.
Just det, taket var målat.. Det e lite trögt
med tankeverksamheten just nu..

Inga kommentarer: