lördag 13 augusti 2011

Flyt

Igår fick jag massor gjort, plockade röda vinbär och alla krusbär. Jag satt ute (grymt varmt för omväxlings skull) och läste en tidning, ja en halv då hade inte tålamod att sitta still, tog en lång promenad..



..städade alla kaninburar..

..fyllde på mer halm i lådorna, det e kallt på nätterna nu, tvättade koppar, va ut och "plocka" mer mat, bl.a... Man hinner så mycket mer då man slutar tidigare, ja vill alltid sluta kl 2... Sen hade man hela långa kvällen till efter allt detta.


Nu väntar vi på gråare tider. S var icke så imponerad av mitt ihopspikande men det håller ju ihop faktiskt.. Å så har jag ju använt den stora sågen, förstod inte hur jag skulle få bort plastskyddet för bladet, trodde det skulle vika undan då man tryckte ner sågen, men inte.. Men man kan ju inte veta allt heller...




Det är alltså dessa plasttrattar som jag byggt in, de är ju inte direkt fina! Å dessutom står de i varje knut! Jag har satt violer i plastkrukor och satt dem i trattarna, det är rätt snyggt, man får dem lite gömda.



Sågade också till några hyllor som skall sättas upp ute, men hur..? Tror det blir med några fina krusidull konsoler, om man hittar såna nånstans.


Ska måla om den inte så fina och så tråkigt vanliga byrån i sovrummet, vi ska måla den i den ovanliga färgen vit hade jag tänkt. Och så ska den ha knoppar från Indiska, där finns det fina knoppar.


S har slipat och spacklat. Vi har en likadan byrå i hallen, fast ljusare. Den borde också fixas till så att den passar ihop med det andra skåpet där. Japp, det får vi ta i tu med, kanske man får det inklämt i schemat imorgon...?




För imorgon har vi ju bara det här vi ska ha gjort. Jag återkommer då.

Inga kommentarer: