måndag 3 februari 2014

Den här helgen.




På fredag köpte jag en ny jacka, det bara blev så. Från 89.90 nedsatt till 20 så visst..! Måste ju ha en hemmajacka.


På söndag gjorde jag mat, flundra (har blivit något av ett veckoinslag) och mos på vatten, vitpeppar, olja och färsk basilika, gott! Smakade som vanligt mos! Och så blev det falafer, det var inte meningen att de skulle höra till middagen, men kikärterna blev klara just då jag började med maten så då var jag ju tvungen att göra dem samtidigt som maten.. Gör falafer! Enkelt. Smakade som...köttbullar.




På kvällen blev det besök till S's jobb för att jobba lite, S med sitt...

..och jag med mitt. Tyckte att det var sån oordning i köksvrån, ouppackade lådor och kaos i skåpen. Nu e det ju förstås inte så längre. Lite detaljer på köksbänken för känsla, mer praktiskt i skåpen o.s.v. 
Ps. Kaffet finns i skåpet (i matskåpet) mittemot kaffebryggaren nu, inte ovanför bryggaren som förr...


Inga kommentarer: