lördag 1 februari 2014

Jag behöver hjälp!


De hade den på CM en tid, men nu e den borta. Havrejoghurten. Den som var så perfekt. Man kunde ersätta t.ex. gräddfil och creme fraiche (som det inte annars finns nåt motsvarande utan mjölk i) med den i bakverk, mat... Och så var den excellent till mysli. Jag vill veta var och om de säljer den nånstans häromkring. Någon som har koll på joghurthyllorna i affärerna eller som vill kasta ett öga ifall man ser den, så var så god, berätta gärna om ni hittar. Men som sagt inte CM Stenhaga och inte Prisma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte var den finns, men jag skulle fråga om någon kan beställa den. Och om den finns i K-kedjans sortiment så kan du säkert få den till holms.
/a-k

Johanna sa...

Ah, Holms! Ja men det skall jag fråga. Tack!

Anonym sa...

hur går det annars med surdegen ha det blivit mera bröd

Johanna sa...

Njä, ja fortsatte på min gamla och matade den med vete istället för råg, men det blev inte mycket mer än så.. Ja å så har jag slutat äta bröd också för nån vecka sen (inget planerat det bara har blivit så), äter bara knäcke nu.
Kanske inspirationen och längtan efter bröd kommer tillbaks senare, då startar jag en ny!