lördag 17 maj 2014

Små missar


En kall kväll blev det att måla listerna till fönstren.


En annan kall kväll när vi satte upp listerna insåg vi att om man är inne i växthuset ser man ju den fula omålade sidan på listen, suuuck.. Så det blev att sätta dem andra vägen och köra några varv med penseln.


Såja, nu blev det bättre.

Idag var jag duktig och sågade till brädorna till odlingslådan som kommer här vid huset. Sen borra, skruva och hålla med händer och fötter, det här var inte så lätt själv. Men hmm, jag hade ju mätt att den skulle täcka hela sidan.. Varför hade jag 3 brädor kvar då jag var färdig...?

Men suuuuck igen! 3 brädor.. Jaa.. Det är nu man borde sluta, eller kanske man aldrig skulle ha börjat bygga överhuvudtaget! Nu var jag ju tvungen att förlänga hela skiten (ja så tycker jag nu just). Fast å andra sidan så blir det ju avskilt där så kan jag ha alla fleråriga kryddor i den mindre delen och det ettåriga i den större, enklare att gräfta runt då också.. Nu saknas bara baksidan, men det kan väl inte vara så svårt....

2 kommentarer:

Anonym sa...

he var nou bra fortsätt bara

Johanna sa...

He var no he, i framtiden..