fredag 30 maj 2014

Ledig dag, eller hur man nu ser det...


Så här ser växthuset ut just nu, snart, snart riktigt färdigt, lite detaljer kvar. Rännan är på plats så nu kan jag börja så, behöver bara lite mer jord.

Pimp my planteringssäckar, de är ju lite fula faktiskt, så jag satte svarta sopsäckar runt så blev det ju direkt väldigt mycket finare. Plantor hämtade vi idag.



Flyttat alla kryddor till växthuslådan...

..så jag skulle få färdigt trädgårdslandet och få flyttat den lilla lådan längst fram. Har också hämtat jord idag och fyllt lite i alla lådor. Några flera hundra liter...

Köpte en sån från blomtorget, titta vad fin den är mot grått, vitt och gult! Måste hämta en till och sätta i krukorna vid ytterdörren sen då penseerna gjort sitt där.


Extrajobbar lite ute på gården med S då jag pausar med mitt jobb.
"Hör du mig..?" 
"Joo..."
Såja, så var det avklarat. Det gick ju snabbt.




Äppelträden e så fina! Tänk att det inte alls blommade ifjol...

Imorgon blir det väl att ta tag i följande, förstora jordgubbslandet. Vi har redan grävt men jag skall söka rötter, tusen bitar av tistel, härligt. Men det växer ju fint här fast det fanns tistel här också då vi gjorde första jordgubbslandet.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka superfina odlingslådor ni har!! Och växthuset är ju inte så dumt det heller!