fredag 17 januari 2014

Gott och mindre gott


Ok, nu är mitt socker här. Kokos och palm. Nu e jag osäker på mängden man skall använda så det motsvarar vanligt socker. Med kokos har jag läst tror jag 1 motsvarar 1, samma med palm, men då har jag också läst nånstans man skall sätta mindre palm. Nu är jag lite tveksam, blir att pröva sig fram..



..vilket jag gjorde i form av en (enl. receptet kolaaktig) paj, som inte blev bra. Nu bytte jag ju ut 100g smör till 1 dl kokos- och rapsolja, ½ dl socker till ca ½ dl palmsocker, 1 msk sirap till 1 msk agavesirap (måttar man agave som vanlig sirap också?).  Det stora problemet tror jag var att den inte blev söt, alls! Och lite torr, kanske jag borda satt mer kokosolja. Eller kanske jag skulle provat byta ut 1 ingrediens först!


Över till något ljuvligt gott, svampsoppa på shiitakesvamp. Jag använde mig av 3 olika recept på soppa sen blev det något eget i alla fall. Rosmarin och kokosmjölk nämde ingen i sina recept.. Enkelt och gott, gör den!



1 kommentar:

Anonym sa...

kanske du hade för stor form till pajen.