fredag 3 januari 2014

Hoppsansa


Hmm, surdegsbrödet bubblade och jäste, tog det just ur ugnen, det verkar kladdigt ini. Och då gjorde jag ett recept där det stod, perfekt för nybörjare. Sen gjorde jag ju inte exakt som i receptet förstås.. Får se snart då.


Bestämde igår att jag idag skulle starta lite groddande och skottande. Ikväll insåg jag att jag inte hunnit och orkar nu mer ikväll för den delen.
Tänk att så enkla saker kan verka så invecklade. Hur ångkokar jag grönsakerna, jo man måste skaffa en sån grej att sätta i bottnen på kastrullen= köpa = komma ihåg att köpa då man e i stan. Sen råka ja bara läsa i förbifarten på en sida "jag ånkokar i en sil, hur enkelt som helst". Åååååh! För enkelt för att komma på själv....

Med risk för att verka idiotiskt sparsam, ska jag bara säga att jag sparade vattnet från det jag ångkokade (grönsakssmak) och hällde i spadet (oljigt, salt, vitlökskryddigt) från kycklinglåren jag hade haft i ugnen och så tänker jag använd det imorgon som grund till kycklingsoppa. Den som spar han har................

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppsan va du tänker ekonomiskt.Håll ut bara

Johanna sa...

Hmm, det blev bra!