söndag 22 september 2013

Min kropp och mina händer värker


Idag började jag gräva på ett nytt ställe, skulle bara gräva bort lite ogräs så det inte skulle se så ogräsigt ut där bakom stubben.. Men så blev det lite större och lite större, sen blev jag tvungen att flytta dit lite blommor för att täcka hålet..



Har fixat väv runt komposten och plockat stenar att fylla med, sågat, rivit och slitit grövre och mindre rötter från granarna som stått här.

Grävt upp hela gaveln vid bastun, hit ska det fyllas med björnbär. Här fanns sen 1000 stenar i olika storlekar, men inte så mycket ogräs dock, bara 2 skottkärror.......

Det här påbörjade jag igår. Rivit bort väv där det en gång fanns ett jordgubbsland, grävt upp de plantor jag hittade som fanns kvar. Sen har jag idag rivit gräs så att landet blev lite mer än dubbelt så stort. Det var inte så lite gräs heller... Försökte gräva men det var som cement. Nu får traktorn ta över!



S har panelat klart 3 sidor på växthuset. Det tar sig!

Inga kommentarer: