lördag 14 september 2013

Projekt




Nu håller jag på och gräver på mina framtidsplaner, här rensade jag förr en dag.



Och idag fortsatte jag några timmar här. 3 skottkärror med rötter.. Känns lättare att göra det nu då allt ogräs i stort sätt vissnat. Men hemska saker vad jobbigt, vad kom jag, 1 meter framåt typ. Och min rygg och mina knän klarar inte av att jag sitter nerhukad så många timmar i sträck längre. Är det så här det blir då ålderdomen kommer? Ja inte vet jag, har ju aldrig varit så här gammal.


Dagens intressantaste fynd. En burk med sill.. Sillarna blänkte fortfarande och såg rätt fina ut, fast lagen hade blivit lite brun. Man kan ju säga att de varit förvarade i jordkällare..



Stackars pippifågel.. Inte är det ju konstigt att Sigrid numera försvinner och inte kommer hem, hon behöver ju inte mat i alla fall.

Satte upp lite av panelen på växthuset ikväll. Nu började det direkt se mer färdigt ut.



Plättar del 2:
De 2 första blev smetiga. Jag hade jättevarm panna med mycket fett. Sen till 3 plätten satte jag mer mjöl och ett ägg till, då blev de bättre man kunde svänga dem utan problem. Men de var ändå lite "kladdiga" ini då man åt, inte alls så bra som då jag gjorde första gången. Har gjort dem på rismjölk alla 3 gånger, Skall prova på havremjölk nästa gång.

Inga kommentarer: