söndag 1 september 2013

Okej människor

Nu har jag ändrat lite på bloggen, S tyckte att den var så svart. Då tyckte jag att det tog fram bilderna bättre (inte för att de e fina eller så..). Nåja, nu blev det lite rosa/lila också, precis så som det känns just nu.

Innehållet, ja det kommer fortfarande att vara våra dagar plus lite annat som jag tror att jag svagt påpekat lite förr nån gång. Mera funderingar och så. Märk väl att detta kommer att vara mina sätt, mina funderingar och tankar och vad jag tror och gör. Nu låter det som att något drastiskt kommer att ske. Nej! Jag känner även att jag vill skriva lite mera, inga långa (tråkiga, utdragna) romaner, men lite mer text.

S har också satt till en ny flik, med recept. Recepten kommer jag att sätta dit vartefter, dels så att jag själv ska komma ihåg dem och ifall nån vill göra dem. Eller göra som jag då jag läser recept, använda det som "grund" men i slutändan göra om det som jag tycker att det ska vara. Alla recepten kommer att vara mjölkfria, som jag är, men de går ju lika bra att göra på mjölk. Kan ju bara säga att jag gick ner 10 kg då jag slutade använda mjölk.. Titta nu kom det första "mitt påstående". Jag rekommenderar ingen att sluta använda mjölk för att gå ner i vikt, men man kan ju tänka på det, minska lite, plocka bort vissa saker dock inte glömma att kompensera med annat för att få i sig det som mjölk innehåller! För det gör jag, alltså glömmer.. Jag kommer att återkomma till detta i ett senare skede. 
Förutom den mjölkfria biten kommer det att bli mer vegetariskt, eller med fisk och kyckling. Köttet, har vi som jag skrivit tidigare skärt ner på.
Alla som känner mig vet ju också att all halvfabrikat, färdigkryddat, färdigmarinerat, e-nummer mat osv inte ingår i vår dagliga mat. Så lite sånt som möjligt, jag gör min mat av så ren mat (som jag kallar det) som möjligt även så ekologisk jag kan, även om det är sjukt gott med skräp ibland. Och ibland oundvikligt.

Romanvarning........ (jag vet att jag inte kan fatta mig kort i skrift, jag bara tror jag kan)
Så, så är det. Nu skall jag gå och vakta min omarinerade kyckling (ha, ha..) som gottar sig i ugnen och fundera vad jag ska göra av den för gott de kommande dagarna.

PS. Idag har jag ätit en hel påse lösgodis, men bara så att jag skulle slippa allt på en gång. Visst smart?! Jag mår jättebra..... Det hör inte till vanligheten att jag gör så... Äter godis alltså. För jag är också människa (som dessutom skriver att jag inte äter e-nummer och äckligheter samma dag som jag gör det..) Nu blev det här jättekonstigt.. Jag skall gå till min kyckling nu.

Inga kommentarer: